Pegase Corona Informatiecentrum

Uw veiligheid en welbehagen op één

Heeft u er de afgelopen weken en maanden ook zo naar uitgekeken? Weer kunnen reizen. Mógen reizen. Opnieuw onbezorgd op ontdekking gaan in een wereld zonder grenzen.

De coronacrisis heeft ons lang in haar greep gehouden. Dat doet ze in feite nog altijd. Want de gevolgen blijven voelbaar.

De wereld is te mooi om opzij te laten liggen, ons solidariteitsgevoel te groot om het ineens opzij te schuiven. De afgelopen maanden stonden in het teken van verbinding, waarbij één roep luid weerklonk: koop Belgisch. Ook vandaag blijft die instelling essentieel. Ook Pegase is op en top Belgisch. We leven voor de wereld, maar zijn geboren in Gent. We werken samen met de beste Belgische reisagenten en Belgische luchtvaartmaatschappijen.

Trek dus weer op reis, ga op vakantie en ervaar de wereld. Samen met ons ondersteunt u bovendien ook lokale gemeenschappen overal ter wereld.

Pegase staat synoniem voor unieke reiservaringen die tot in de puntjes verzorgd zijn. U kiest voor een exclusieve manier van reizen, wij hechten veel belang aan details en extra’s die totale gemoedsrust creëren. Uw welbehagen staat bij ons op één.

Daarom willen wij u graag ook alle informatie bezorgen, om ten allen tijde uw gemoedsrust te garanderen. Want uw gemoedsrust is voor ons cruciaal, wat er ook gebeurt, er wordt voor u gezorgd. Voor, tijdens en na uw verblijf.

Deze Corona content hub is een informatiebron die wij dagelijks updaten. Wenst u graag extra informatie? Dan staat ons Pegase service center tot uw dienst: we zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar van 09:30 tot 17:00 en op zaterdag van 9:30 tot 12:30 op het nummer 09/248.67.06 of via [email protected]

Het Pegase Team

 

Informatie & maatregelen

 

Reizen is opnieuw toegelaten. Op dit moment wordt reizen naar landen buiten de Europese Unie afgeraden maar het is niet verboden. Welke maatregelen gelden tijdens uw vakantie, is afhankelijk van de bestemming. Elk land kan andere maatregelen opleggen. Raadpleeg daarom voor vertrek de website reopen.europa.eu en ga na welke regels en maatregelen van kracht zijn op uw bestemming, maar ook op de landen waar u doorreist. Op www.diplomatie.belgium.be vindt u de reisadviezen per land terug.

Volgende elementen zijn van belang om te weten of uw reis kan doorgaan:

 

  • Uw vakantieland heeft z’n grenzen opengesteld
  • Uw vakantieland laat Belgen toe
  • De luchtvaartmaatschappij heeft z’n vluchtschema hernomen en heeft uw bestemming en vertrekdatum behouden
  • Uw hotel heeft de deuren opnieuw geopend en heeft de nodige veiligheidmaatregelen genomen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wat kan ik met mijn Corona-tegoedbon doen?

Uw Pegase Corona-waardebon is onbeperkt geldig en kunt u gebruiken voor het boeken van een nieuwe reis. Er zijn geen beperkingen qua aanbod of data, uw bon is geldig op ons volledig beschikbaar aanbod.

Kan ik mijn Corona-tegoedbon gebruiken voor meerdere dossiers?

Dat is mogelijk.

Kan ik meerdere Corona-tegoedbonnen gebruiken om 1 dossier te boeken?

Dat is mogelijk.

Hoe kan ik mijn Corona-tegoedbon verzilveren?

U contacteert ons Pegase Service center telefonisch op 09/248.67.06.

Wat als een geboekte vlucht niet doorgaat, maar mijn hotel wel open is?

Dan zoeken wij samen met u naar een oplossing op maat. Mogelijks zoeken we u een vlucht met een andere luchtvaartmaatschappij. Indien er geen andere vlucht beschikbaar is, kunnen we uw reis wijzigen naar een later moment, of annuleren we kosteloos uw vakantie.

Wat als ik vertrek en in mijn vakantieland in quarantaine moet?

Indien u een pakketreis geboekt hebt en u bent verplicht in een quarantaine te blijven die langer duurt dan uw oorspronkelijke verblijfsduur, dan betalen wij drie extra nachten ter plaatse uw accommodatie. De resterende nachten dient u zelf te bekostigen. Indien u geen pakketreis heeft geboekt, maar enkel een vlucht en/of een hotel, dient u steeds uw quarantaineverblijf volledig zelf te betalen.

Wat met mijn annulatieverzekering?

De meeste annulatieverzekeringen komen niet tussen als u annuleert vanwege het coronavirus. Deze verzekeringen vergoeden alleen ‘persoonlijke omstandigheden’, zoals een ongeval, het overlijden van een naaste, een echtscheiding of een herexamen. De meeste contracten sluiten epidemieën zelf uitdrukkelijk uit en dekken geen annuleringen wegens een besmettelijk virus. In dat geval gaat het om ‘overmacht’.

Kan ik zelf mijn pakketreis annuleren?

U kunt uw pakketreis zelf niet annuleren. U kunt alleen een annulatie eisen als de maatregelen die zijn getroffen naar aanleiding van de coronapandemie belangrijke gevolgen hebben op de uitvoering van de onderdelen van uw pakketreis. Bijvoorbeeld als er tussenlandingen of uitstappen geannuleerd worden. Maar als alle onderdelen van de reis doorgaan zoals gepland, kunt u uw reis alleen annuleren onder de voorwaarden in uw contract, dat enkel toelaat te annuleren mits betaling van annulatiekosten.

Welke voorzorgen treffen jullie voor de klanten?

Wij staan in nauw contact met al onze partners, zowel in België als ter plaatse op onze bestemmingen. Van al onze partners verwachten we kwaliteitsgaranties en de nodige veiligheidsmaatregelen.

Onze tips voor een vakantie ten tijde van Corona

Registreer uw reis op Travellers Online

U bent Belg en u vertrekt op reis? Registreer uw reis via de website travellersonline.diplomatie.be van de FOD Buitenlandse Zaken. Het is gratis en het duurt maar een paar minuten. Op de site vult u uw reis- en persoonsgegevens (gsm, e-mail, verschillende bestemmingen ...) in, en de gegevens van een contactpersoon in België. Als zich in het land van uw bestemming een noodsituatie voordoet, zoals een natuurramp, een aanslag of een ernstig ongeluk, dan kan Buitenlandse Zaken met die gegevens sneller met u, uw reisgezellen of uw familieleden in contact komen en zo nog beter hulp bieden.

Neem uw mondmasker mee

Een mondmasker kan verplicht zijn op bepaalde. Informeer u steeds goed op voorhand. Breng dus uw mondmasker mee, en voorzie ook een nieuw mondmasker voor de terugreis.