Heeft u er de afgelopen weken en maanden ook zo naar uitgekeken? Weer kunnen reizen. Mógen reizen. Opnieuw onbezorgd op ontdekking gaan in een wereld zonder grenzen.
De coronacrisis heeft ons lang in haar greep gehouden. Dat doet ze in feite nog altijd. Want de gevolgen blijven voelbaar.
De wereld is te mooi om opzij te laten liggen, ons solidariteitsgevoel te groot om het ineens opzij te schuiven. De afgelopen maanden stonden in het teken van verbinding, waarbij één roep luid weerklonk: koop Belgisch. Ook vandaag blijft die instelling essentieel. Ook Pegase is op en top Belgisch. We leven voor de wereld, maar zijn geboren in Gent. We werken samen met de beste Belgische reisagenten en Belgische luchtvaartmaatschappijen.
Trek dus weer op reis, ga op vakantie en ervaar de wereld. Samen met ons ondersteunt u bovendien ook lokale gemeenschappen overal ter wereld.
Pegase staat synoniem voor unieke reiservaringen die tot in de puntjes verzorgd zijn. U kiest voor een exclusieve manier van reizen, wij hechten veel belang aan details en extra’s die totale gemoedsrust creëren. Uw welbehagen staat bij ons op één.
Daarom willen wij u graag ook alle informatie bezorgen, om ten allen tijde uw gemoedsrust te garanderen. Want uw gemoedsrust is voor ons cruciaal, wat er ook gebeurt, er wordt voor u gezorgd. Voor, tijdens en na uw verblijf.
Deze Corona content hub is een informatiebron die wij dagelijks updaten. Wenst u graag extra informatie? Dan staat ons Pegase service center tot uw dienst: we zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar van 09:30 tot 17:00 op het nummer 09/345.40.05 of via [email protected]
Het Pegase Team
Pegase volgt de maatregelen beslist door de overheid op de voet. Er is in België een negatief reisadvies van kracht wat betreft reizen naar buitenland. Van 27 januari tot 1 maart mag u enkel naar het buitenland reizen om een essentiële reden. U moet hiervoor een verklaring op eer hebben. Vanaf 2 maart kunt u terug reizen en gaan de grenzen open voor reizen binnen de Europese Unie. Elk land beslist echter zelf of het zijn grenzen al dan niet opent. Reizen buiten Europa kunnen vooralsnog niet.
Volgende elementen zijn van belang om te weten of uw reis kan doorgaan:
Raadpleeg de reisadviezen en maatregelen van de landen, de hotels, de luchtvaartmaatschappijen, onze Pegase partners op deze pagina om de situatie in het land van uw bestemming te kennen.
Laatste update: 25/01/2021
Mijn reis is geannuleerd. Waarop heb ik recht?
Federaal minster van Werk, Economie en Consumenten Nathalie Muylle heeft op 19 maart een ministrieel besluit afgevaardigd dat bepaalt dat geannuleerde pakketreizen alleen nog met een voucher worden vergoed. Deze Corona-tegoedbonnen kan worden gebruikt om later een nieuwe reis te boeken. Tegelijk werd vastgesteld dat het compensatiesysteem gedekt is door een garantiefonds, dus in het geval een faillissement wordt de consument betaald door dat garantiefonds. Een terugbetaling kan alsnog geëist worden, zij het pas na twaalf maanden. De touroperator heeft dan nog eens 6 maanden om de betaling effectief uit te voeren. Alle Corona-tegoedbonnen moeten uitgegeven zijn voor 19 juni, onafhankelijk van uw afreisdatum.
Wat kan ik met mijn Corona-tegoedbon doen?
Uw Pegase Corona-waardebon is onbeperkt geldig en kunt u gebruiken voor het boeken van een nieuwe reis. Er zijn geen beperkingen qua aanbod of data, uw bon is geldig op ons volledig beschikbaar aanbod.
Kan ik mijn Corona-tegoedbon gebruiken voor meerdere dossiers?
Dat is mogelijk.
Kan ik meerdere Corona-tegoedbonnen gebruiken om 1 dossier te boeken?
Dat is mogelijk.
Hoe kan ik mijn Corona-tegoedbon verzilveren?
U contacteert ons Pegase Service center telefonisch op 09/345.40.05.
Wat als een geboekte vlucht niet doorgaat, maar mijn hotel wel open is?
Dan zoeken wij samen met u naar een oplossing op maat. Mogelijks zoeken we u een vlucht met een andere luchtvaartmaatschappij. Indien er geen andere vlucht beschikbaar is, kunnen we uw reis wijzigen naar een later moment, of annuleren we kosteloos uw vakantie.
Wat als ik vertrek en in mijn vakantieland in quarantaine moet?
Indien u een pakketreis geboekt hebt en u bent verplicht in een quarantaine te blijven die langer duurt dan uw oorspronkelijke verblijfsduur, dan betalen wij drie extra nachten ter plaatse uw accommodatie. De resterende nachten dient u zelf te bekostigen. Indien u geen pakketreis heeft geboekt, maar enkel een vlucht en/of een hotel, dient u steeds uw quarantaineverblijf volledig zelf te betalen.
Wat met mijn annulatieverzekering?
De meeste annulatieverzekeringen komen niet tussen als u annuleert vanwege het coronavirus. Deze verzekeringen vergoeden alleen ‘persoonlijke omstandigheden’, zoals een ongeval, het overlijden van een naaste, een echtscheiding of een herexamen. De meeste contracten sluiten epidemieën zelf uitdrukkelijk uit en dekken geen annuleringen wegens een besmettelijk virus. In dat geval gaat het om ‘overmacht’.
Kan ik zelf mijn pakketreis annuleren?
U kunt uw pakketreis zelf niet annuleren. U kunt alleen een annulatie eisen als de maatregelen die zijn getroffen naar aanleiding van de coronapandemie belangrijke gevolgen hebben op de uitvoering van de onderdelen van uw pakketreis. Bijvoorbeeld als er tussenlandingen of uitstappen geannuleerd worden. Maar als alle onderdelen van de reis doorgaan zoals gepland, kunt u uw reis alleen annuleren onder de voorwaarden in uw contract, dat enkel toelaat te annuleren mits betaling van annulatiekosten.
Welke maatregelen hebben jullie getroffen voor de klanten?
Wij staan in nauw contact met al onze partners, zowel in België als ter plaatste op onze bestemmingen. Van al onze partners verwachten we kwaliteitsgaranties en de nodige veiligheidsmaatregelen. U vindt alle info i.v.m. deze maatregelen verder in dit informatiecentrum.
Registreer uw reis op Travellers Online
U bent Belg en u vertrekt op reis? Registreer uw reis via de website travellersonline.diplomatie.be van de FOD Buitenlandse Zaken. Het is gratis en het duurt maar een paar minuten. Op de site vult u uw reis- en persoonsgegevens (gsm, e-mail, verschillende bestemmingen ...) in, en de gegevens van een contactpersoon in België. Als zich in het land van uw bestemming een noodsituatie voordoet, zoals een natuurramp, een aanslag of een ernstig ongeluk, dan kan Buitenlandse Zaken met die gegevens sneller met u, uw reisgezellen of uw familieleden in contact komen en zo nog beter hulp bieden.
Neem uw mondmasker mee
Een mondmasker is verplicht op Brussels Airport en aan boord van het vliegtuig. Breng dus uw mondmasker mee, en voorzie ook een nieuw mondmasker voor de terugreis.
Onze luchthavenvervoer partner
Onze luchthavenvervoer partner komt u halen bij u thuis en brengt u naar de luchthaven (en brengt u terug thuis op retour). Dit gebeurt in de meest veilige omstandigheden:
Brussels Airport
Diamond Lounges / The Loft Lounge / The Suite Lounge
Brussels Airlines
TUI fly
Hieronder kan u het stoplichtsysteem terugvinden dat van kracht is voor volledig Europa. Dit systeem bepaalt of u bij terugkeer van uw vakantie verplicht in quarantaine moet. Vakantiebestemmingen, tot op het regionale niveau krijgen een code rood als ze in lockdown zijn. U kan er dan niet meer naartoe reizen en u moet als u er al bent bij terugkeer verplicht in quarantaine. Bij code oranje (een hoog besmettingsrisico) is quarantaine aangeraden maar niet verplicht. Code groen zijn de bestemmingen met een laag besmettingsrisico, hiervoor is quarantaine bij terugkeer niet nodig.
U vertrekt naar ...
|
Reizen is mogelijk naar: U zal uiteraard steeds de COVID-19 maatregelen die ter plaatse gelden dienen te volgen. Indien u wenste te annuleren of om te boeken kan dit uiteraard, maar enkel aan de geldende voorwaarden en dus mogelijk met kosten. - |
|
Reizen is mogelijk mits voorwaarden: Frankrijk (test verplicht voor bepaalde overzeese gebieden) Verhoogde waakzaamheid voor: Frankrijk: Martinique, Guadeloupe, Réunion
|
|
Reizen worden ten zeerste afgeraden door de Belgische autoriteiten of de autoriteiten van het land verbieden niet-essentiële reizen vanuit België. Andorra |
U keert terug uit...
Verplicht invullen van dit formulier.
|
Quarantaine(*) en test zijn verplicht bij terugkeer uit:
|
|
De Belgische overheid vereist geen maatregelen meer bij terugkeer uit een oranje zone.
|
|
De overige zones in de EU en de Schengen
|
Het is belangrijk dat u alle noodwendige maatregelen neemt om uzelf en uw omgeving te beschermen. De regels die thuis worden toegepast zoals het dragen van een masker, het ontsmetten van de handen en het behouden van de social distancing zijn bijzonder belangrijk. Noteer ook dat in de meeste landen het gebruik van het mondmasker strenger is dan in België. Zo gold het verplicht gebruik van een mondmasker reeds langer in winkels in het buitenland en geldt dit in de meeste landen eveneens voor alle openbare gelegenheden die niet in open lucht zijn en in de horecagelegenheden.
De officiële informatie per bestemming raadpleegt u via: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen
Een interactieve kaart per bestemming raadpleegt u via: https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm
Alle specifieke info per bestemming en een doorverwijzing naar alle hotelinformatie vindt u via onderstaande bestemmingspagina's:
Onze nieuwste edities van onze winterzon brochures 2020-2021 zijn uitgekomen. Vraag uw exemplaar aan en laat u inspireren door ons vernieuw(en)d aanbod!
Vraag een brochure aan