Grand Hotel Atlantis Bay & Mazzaro Sea Palace

Het Grand Hotel Atlantis Bay & Grand Hotel Mazzaro Sea Palace zijn eigendom van VOIhotels: een hotelketen met verschillende vestigingen in Italië. De veiligheidsmaatregelen met het oog op het coronavirus worden dus genomen door VOIhotels en zijn dus van toepassing voor al hun hotels. Alle genomen maatregelen worden samengezet in een nieuw protocol genaamd ‘SAFE WITH VOI’. Het komt erop neer dat elk proces hun dienst herzien en opnieuw opgebouwd wordt, met meer aandacht voor de veiligheid en het welzijn van de mensen. Het goede verloop van het protocol wordt constant opgevolgd en aangepast naargelang er nieuwe veranderde voorwaarden en richtlijnen worden ingevoerd op nationaal en internationaal niveau. VOIhotels heeft vooral extra aandacht besteed aan de veiligheidsprotocollen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Italiaans Nationaal Gezondheidsinstituut. Ze werkten met een team van interne en externe experts om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken. Ze hebben o.a. samengewerkt met deskundigen van de Universiteit van Messina, Safe Easy (deskundig adviesbureau) en Vireo. Vireo is een certificeringsbedrijf die hen heeft ondersteund bij de ontwikkeling van het SAFE WITH VOI-protocol en in het auditprogramma dat een constante controle garandeerde. Het SAFE WITH VOI-protocol is opgebouwd in 5 stappen met elk hun eigen procedures, aandacht, controles en processen die goed opgevolgd moeten worden.

Sanitizing

  • Kamers: nieuwe ontsmettingsprocedures bij elke gastwissel, sanering van alle kameroppervlakken en textiel, kamers zijn schoon & veilig → Speciaal protocol voor de kamers die aan nieuwkomers worden toegewezen, gebruik van linnengoed van gecertificeerde wasserijen, dagelijkse reiniging van de reinigingsapparatuur.
  • Gemeenschappelijke ruimtes en bars: tafels en stoelen, de gemeenschappelijke ruimtes, de ligbedden worden gesaneerd na elk gebruik. Om het te communiceren gebruiken ze een rode kaart die "veilig" betekent, als het er niet is kan men vragen om onmiddellijke ontsmetting voordat men gaat zitten, periodieke en adequate ventilatie van het gebouw.
  • Speelveld: maximale veiligheid en bescherming, alle producten die gebruikt worden voor spel- en speelruimtes worden voortdurend gesaneerd.
  • Algemene regels: nieuwe bedieningshandleiding voor reiniging en sanering, sanering van de filters in de airconditioningsystemen, sanering van de bagage bij aankomst van de gasten, periodieke beoordelingen door middel van laboratoriumtests.
  • Zwembad/strand: water controleren op infecties, ligbedden saneren na elk gebruik.

Distancing

  • Ruimtes: gemeenschappelijke ruimtes worden uitgebreid, zwembaden en stranden zijn opgezet met bredere ruimtes en gezuiverde objecten, voldoende afstand tussen de tafels in bar en restaurant.
  • Online: ‘web check-in’ en ‘no cash in house’ zijn twee diensten die men heeft geïmplementeerd om de afstand te bevorderen en het leven en de vakantie voor de gasten te vereenvoudigen.
  • Entertainment: de shows zijn te boeken om overvolle zalen te voorkomen, de sportruimtes en kinderspeelplaatsen zijn georganiseerd door het aantal toegangen te verminderen en de sociale afstand te verkleinen.
  • Procedures: online inchecken voor de aankomst in het hotel, beheer van de mensenstroom in de ontvangstruimte, speciaal ontworpen borden om de juiste afstand tussen mensen te bepalen, voldoende afstand tussen zonnebanken/zonweringen, toegangscontrole, om sociale bijeenkomsten te vermijden, tafels en stoelen op de juiste afstanden, service gepland in twee ploegen, menu's beschikbaar op de app.

Communicating

  • App: men kan een show kiezen, een tafel reserveren, inchecken, communiceren met het hotel en het personeel.
  • Bewegwijzering: in alle interne en externe gebieden van het resort staan er panelen met beschrijvingen die geschikt en veilig gedrag suggereren om van de vakantie te genieten.
  • Training: medewerkers worden getraind door professionals.

Protecting

  • PPE: in de gemeenschappelijke ruimtes worden handreinigingsstations geïnstalleerd, voor gasten en personeel, personeel draagt ook beschermingsmaskers.
  • COVID Manager: hij/zij zal verantwoordelijk zijn voor het goede verloop van het nieuwe protocol en de nieuwe regels.
  • Checks: medewerkers zullen constant getest worden, lichaamstemperatuur wordt voor elke dienst gecontroleerd.

Enjoying

  • Foodservice: de ruimtes tussen de tafels worden uitgebreid, in plaats van zelfbediening worden de gasten aan tafel bediend door het menu van de app te raadplegen, voor degenen die buiten willen lunchen is de Grab&Go-service beschikbaar.
  • Leven: de shows, activiteiten en wellness ruimtes zijn vernieuwd en geven de voorkeur aan individuele sport- en wellness momenten. De VOI CONCIERGE service biedt gasten lokale ervaringen aan volgens goedgekeurde preventieprocedures van de Covid Manager VOI.
  • Kinderen: voorlopig zullen zij nog niet samen kunnen eten, de activiteiten worden uitgebreid.
  • Ontbijt betreft is er een buffet met producten als beschuit, yoghurt en koekjes. De versgebakken croissants en warme dranken worden direct aan tafel geserveerd.